مطالعه اثرات اقتصادی – اجتماعی فروش مستقیم در هند
بازاریابی شبکه ای و تجارت الکترونیک
مطالعه اثرات اقتصادی – اجتماعی فروش مستقیم در هند
دو شنبه 29 اسفند 1390 ساعت 17:4 | بازدید : 801 | نویسنده : کاوه | ( نظرات )

 

مطالعه اثرات اقتصادی – اجتماعی فروش مستقیم در هند

اتحادیه فروش مستقیم در هندوستان در سال 1996 در شهر بمبئی تاسیس شد و در سال 1998 دفتر آن به دهلی نو انتقال یافت. هم اکنون فروش مستقیم چند سطحی در هند یکی از بخش هایی است که از نرخ رشد بالایی برخوردار است .میزان فروش از طریق این شیوه در سال 2004 از 0/538  بیلیون دلار به 0/730 بیلیون دلار در سال 2008 افزایش پیدا کرده است و در آخرین آمار ارائه شده در سال 2010 این رقم به 1062 میلیون دلار رسیده است .

تقریبا 80% از مشتریان و مصرف کنندگان این شیوه توزیع ، از خانواده هایی با درآمد ماهانه 219 تا 877 دلار میباشند همچنین 16 درصد از مصرف کنندگان این بخش از خانوادهایی با درآمد ماهانه کمتر از 219 دلار در ماه میباشند آمار بالا نشان میدهد قشر متوسط جامعه بیشترین استفاده را برای خریداری محصولات و کسب درآمد از این حرفه دارند .

90% مصرف کنندگان بر این باورند که محصولات دریافتی از طریق این شیوه دارای کیفیت بالایی میباشد .نزدیک به 55% از مشتریان تمایل به خرید محصولات مراقبت شخصی و 41/9% در زمینه خرید محصولات مریوط به سلامت از طریق این شیوه تمایل داشته اند .بر اساس آمار گیری انجام شده 80% از مصرف کنندگان قویا بر این باورند که این شیوه راه مناسبی برای صرفه جویی در وقت برای خرید کالاست .

فروش مستقیم چند سطحی در هند رشد فزاینده ای داشته است .این تجارت در سال 2009 ،0/76 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است .

انتظار میرود که شرکت های فروش مستقیم رشدی بین 20-22 % در طی 5 سال آینده داشته باشند .در سال 2014 تخمین زده میشود ارزش این تجارت به 80/96 میلیارد روپیه برسد .

بر اساس آمار سال 2004 افراد مشغول در این تجارت به 3/5 میلیون نفر افزایش پیدا کرده اند.

شرکت های فروش مستقیم خارجی بسیاری در هند فعالیت میکنند برخی از شرکت های بزرگ عبارتند از :FLP-Amway-Avon. و برخی از شرکت های داخلی هم عبارتند از : Modicare – Hindustan – Unilevernetwork.

در آمار سال 2008 شرکت های فروش مستقیم 5 میلیارد روپیه به دولت مالیات پرداخت کرده اند و انتظار میرود این رقم به 10 میلیارد در سال 2014 افزایش پیدا کند .ارزش کارخانه هایی که در این راستا اقدام به تولید محصول میکنند 11/55 میلیارد روپیه می باشد و تخمین زده میشود در سال 2014 این تجارت فرصت کارآفرینی را برای نزدیک به 1/8 میلیون نفر در هند فراهم کند .

نزدیک به 25% از افرادی که مشغول در این تجارت هستند قبلا هیچ تجربه ای در این زمینه نداشته اند و بیش از 21% افراد یا در کارهای پاره وقت مشغول به کار بودند یا خود اشتغال بوده اند و این بدان معنا ست که هیچ کدام از این افراد قبلا هیچ گونه مشارکتی در پرداخت مالیات نداشته اند .

نزدیک به 60 % فروشندگان، مرد می باشند و نشان دهند ه این است که این تجارت نه تنها میان زنان محبوب است بلکه مشارکت مردان دارای کار تمام وقت هم در این تجارت زیاد است .

گروه سنی فروشندگان بین 49-18 سال میباشد جمعیت جوان هند بسیار بالاست و این تجارت میتواند فرصت های کارآفرینی بی شماری برای این جوانان فراهم آورد.

نظرات




موضوعات مرتبط: آمارهای جهانی , ,

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد


تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 85
:: کل نظرات : 4

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 8
:: باردید دیروز : 61
:: بازدید هفته : 70
:: بازدید ماه : 621
:: بازدید سال : 1855
:: بازدید کلی : 27603